Få meg på ditt lag!

Jeg rigger ambisiøse virksomheter til å gripe muligheter gjennom en helhetlig tilnærming. Digitale løsninger og data i fokus, som gjør deg rigget for framtiden og det markedet forventer av deg.

Jeg er en nerd som er helt rå på å se det store bildet og er opptatt av at man må jobbe smartere, ikke hardere. Skikkelig “know-how” og ekspert på teknologi, strategi og endringsledelse som gir resultater.

Du kan leie meg på oppdragsbasis, som konsulent, bruke meg som en ressurs i styret eller som en rådgiver/sparringsparner på timebasis. Jeg tar meg tid til å virkelig forstå dine unike utfordringer og mål. Jeg skreddersyr løsninger som passer din visjon og dine behov.

Vær forberedt på brutal ærlighet og at du blir utfordret. Målet mitt er å være en partner du kan stole på på veien mot suksess og som har bedriftens beste i tankene - ikke å bare stryke deg med hårene.

Lønnsomhet og målbar effekt på tvers av bransjer og bedrifter

Resultat over tid

  • Oppnådd betydelig økning i digital rekkevidde for flere merkevarer gjennom datadrevne markedsføringsstrategier.

  • Ledet implementeringen av avanserte teknologi, forenklet komplekse prosesser og økt ROI i flere bedrifter og bransjer.

  • Skalerte selskaper fokusert på bærekraft og sirkularitet, og oppnådd betydelig vekst i inntekter og markedsandeler

  • Utviklet strategier som åpnet internasjonale markeder, styrket merkevarer, og leverte målbare salgs- og kundelojalitetsresultater.

  • Omfattende erfaring på å lede tverrfunksjonelle team og administrere komplekse prosjekter i både privat og offentlig sektor.

  • Sinnsykt god på å hjelpe bedrifter i endring!

Forretnings-utvikling og teknologi

Forretningsanalyse (BA). La oss “grave i puddingen” - se på data, pain-points og statisikk for å ta smarte beslutninger. Jeg hjelper med å finne muligheter, forbedringspotensiale og planlegge for endringer. Jeg er sykelig opptatt av utvikling og forbedring, og det kan du nyte godt av!

I en verden som stadig endrer seg, er det viktig å balansere flere ting samtidig. Vi må forstå mennesker og deres behov, samtidig som vi utnytter teknologi på en smart måte.

Det handler om å skjære gjennom det digitale kaoset, finne klare løsninger og navigere fremover med innsikt og strategi. Når vi kombinerer teknologi, kundesentrisk tankegang og menneskelige behov, skaper vi muligheter i en verden full av potensiale.

Det handler om å få innsikt som hjelper deg med å forbedre drift, forstå kundene bedre og øke lønnsomheten.

  • 360 analyser

  • Avdekker muligheter og synliggjør potensial

  • Forprosjekter og kartlegginger

  • Digital modenhetsanalyse

  • Martech implementering

  • Kunstig intelligens og data

  • Automatisering

  • Digital design, konseptutvikling og produkt-design

Strategi og helhet

Ikke bare “høytsvevende” ord, visjoner og misjoner - men konkrete, konsise strategier. Selvfølgelig i kombinasjon med spissa tiltak og planer.

Jeg er kjent for å ha en ekstrem evne til å forstå helhet, dyp forretningsforståelse og å evne til tenke strategisk. Du får altså en forretningsforståelse på høyt nivå kombinert med strategigjennomføring som SunTzu og Magnus Carlsen ville vært stolt av.

Jeg hjelper selskaper å utvikle -og implementere omfattende strategi. Ofte er det også behov for en strategi for digital transformasjon, merkevarestrategi, veivalg og posisjoneringer, forretningsplaner eller en digital masterplan for investeringer i samme slengen. Om du trenger strategiske råd eller hjelp med markedsplaner og tiltak - så får du det. Her er det ditt behov og skreddersøm som gjelder!

  • Digitalisering

  • Digital Markedsstrategi

  • Merkevarestrategi og merkevareposisjonering

  • Strategi for digital transformasjon

  • Forretningsplaner

  • Tør du tenke langt - hva med masterplan for de neste 50 årene?

Sikre at ting skjer

Bistår som en profesjonell fasilitator og hjelper grupper av mennesker å kommunisere effektivt og ta beslutninger. Bruk meg til å lede møter, workshops og opplæring. Eller til å jobbe sammen med dere med:

  • Endringsledelse

  • Problemløsing og kaospilotering

  • Prosjektledelse og implementering

  • Lede diskusjoner, brainstorming-økter og utviklings-sprinter

  • Holde teamet på sporet, i henhold til tidsplanen og få ballen i mål

  • Hjelpe gruppen med å etablere klare mål og objektiver

  • Oppmuntre til deltakelse og aktiv lytting

  • Dokumentere og gi et sammendrag av utfallet av økten.

Ledelse, kultur pitch, rapport og coaching

Resultater med teambygging, prestasjonsmiljøer og ledelse på ulike nivå og i flere bransjer. Min trackrecord med arbeidsmiljø og lavt sykefravær er også ganske unik.

Jeg har i mange år jobbet med å rapportere til styrer og eiere - og jeg har blitt veldig god på å få gjennomslag. Ikke minst er jeg blitt god på forankring og å få med meg hele organisasjoner på endring og satsing.

Det handler om å syniggjøre effekt og mening, tallfeste effekt og presentere solide caser. Det handler om data, dokumentasjon, grundighet og rapportering. Beslutningstakerne elsker når du kan tallfeste, regne hjem og presente sexy grafer, gode resultat og enkle forklaringer på hvorfor…

  • Businesscaser

  • Rapportering og presentasjon

  • Solide, objektive beslutningsgrunnlag

  • Forankring og gjennomslag

  • Prestasjonssledelse, prestasjonssystem og coaching

  • Kartleggingsprosjekter

  • Kultur og teambygging

  • Få ned sykefravær

  • Oppmuntre til deltakelse og aktiv lytting

  • Dokumentere og gi et sammendrag av utfallet av økten.

MARKEDSFØRING

MARKEDSFØRING

Storytelling, kreativ direktør og content

"Markedsføring handler ikke lengre om det du lager, men om historiene du forteller" - Seth Godin.

Folk er dritt lei av å få produkter og tilbud presset opp i trynet. Det handler om det personlige og genuine. Folk ønsker en tilknytning til merkevarer. De ønsker noe de kan stole på og identifisere seg meg på et dypere nivå. Noen som skaper verdier for dem, miljøet og verden.

Plattformene endrer seg og algoritmene endrer seg, men behovet for bra innhold er konstant. Folk vil lære, bli inspirert, og underholdt – det skaper oppmerksomhet uansett bransje.

Hvorfor ser alle merkevarer like ut?🤦‍♂️

Fordi de glemmer det viktigste: å være ekte og skille seg ut.

💡 Visste du at 9 av 10 unge mener at autentisitet og personlighet er avgjørende for å stole på en merkevare? Det er derfor folk velger merkevarer som speiler deres livsstil og verdier – ikke bare produkter, men identitet.

Skill deg ut

Slutt å passe inn. Gjør din egen greie. 🤙
Vær en "original". Ikke vær kjedelig. 🦄

👉 Subkultur og nisje er the shit

Et lite fellesskap kan gi deg flere lojale kunder enn å være "litt for alle".

👉Drit i spesifikk demografi

Interessen din for vinylplater eller at du digger snowboarding er mye mer verdifullt enn alderen din og at du er ei dame!

👉 Vær ekte, vær deg selv

Bedre å være noe unikt for noen, enn middelmådig for alle. Ekte vare vill alltid vært fett!

👉 Kultur og identitet over merkevare

Lag innhold og bygg en kultur, en bevegelse og en identitet som folk vil være en del av.

👉Skaff deg fans

En fan og uoffisiell ambassadør er verdt mer enn ti tilfeldige kunder. Du kan eventuelt teame opp med noen som har mange fans!

👉Våg å skille deg ut

Ikke gjør som alle andre. Emosjonelle koblinger slår logikk hver gang.

Veldig konkrete produkter

  • La noen andre navigerer det komplekse landskapet for deg. Det her har jeg god kontroll på, etter mange år med jobber som krever maks kunnskap om GDPR, Personvern og lovverk.

    Du får rådgivning om GDPR og hva det faktisk er. Og hva det faktisk krever av deg. Tilgang på informasjon som du vanligvis ikke finner og spesifikk kompetanse som ofte kun fås gjennom dyre jurister. Hjelp til valg av GDPR-system/software og implementering.

    Jeg har gjort den vanskelige jobben med å lage maler, du kan bare fylle inn. Sparer deg for mye tid. Det sikrer deg juridisk, kjapt og enkelt.

  • Jeg har en uvanlig og solid forståelse av teknologi, integrasjoner, system og arkitektur. Jeg har også jobbet med byråer, utviklere og team over hele verden. Det gir meg solid innkjøpskompetanse og et nettverk slik at jeg kan peke deg i riktig retning.

    Jeg vet hvilke kjøp som vi gi verdi og hvilke som er bomkjøp. jeg vet hvilke byrå du skal prate med, og hvilke du skal styre unna.

    Kan f.eks bistå med kartlegging og forslag til systemarkitektur, i innkjøpsprosesser eller i valg av leverandører, software eller hardware.

  • Gjennomfører en full 360-analyse og gir dere en status quo på digital modenhet, beskriver muligheter og synliggjør potensial. Presenterer GAP-analyser som viser hva som må til for å komme seg dit dere ønsker. Spør du fint, så får du full roadmap, tiltaksplaner, guidelines og full pakke også.

  • Forretningsanalyse handler om å bruke data og statistikk for å ta smartere beslutninger, finne muligheter, forbedringspotensiale og planlegge fremtiden. Jeg er sykelig opptatt av utvikling og forbedring - og det kan du nyte godt av.

  • Hjelper dg med å samle inn, analysere og utnytte 1. parts og kundedata for å forbedre markedsføringen, få bedre beslutningsgrunnlag og forstå kundene bedre.

    Dette gjør jeg eksempelvis med å implementere CRM, kundedataplattformer og verktøy for effektiv analyse, rapportering og visualisering av data. Om det finnes muligheter for automatisering og bruk av marketing-tech, så ser vi også på dette i sammenheng. Personvernhensyn og GDPR står selvsagt sentralt i dette.

  • Har stor suksess med å redusere sykefravær og skape gode arbeidsmiljø i flere bedrifter og sektorer. Det er krevende, men det er fullt mulig og sparer deg for enorme summer!

  • Bærekraft - for realz.

    Det er et faktum at det kommer til å blir strengere krav til bærekrafsrapportering, klima og miljø for bedrifter. Ta det på alvor!

    Skikkelig god på ISO, Miljøfyrtårn og seritifiseringer. Veldig opptatt av at bærekraft skal være realistisk, ikke grønnvasking. Gjør det skikkelig og du får et strategisk forsprang og konkurransefortrinn.

  • Kommer fra noen av de råeste prestasjonsmiljøene i verden. Jeg ha derfor vært opptatt av - og har hatt suksess med å bygge prestasjonskultur. Det oppnås gjennom målrettet fokus, prestasjonsledelse, ytelsesstyringssystemer og organisasjonspsykologiske grep.

    Sett mål, skap kultur for feedback, konstruktiv tilbakemelding og coaching. Vær brutalt ærlig med hverandre, og evaluer hele tiden.

  • Jeg har i mange år jobbet med å rapportere til styrer og eiere - og jeg har blitt veldig god på å få gjennomslag for det jeg tror på. Noe jeg får til gjennom å presentere solide caser, rapporter og vise til effekt. Beslutningstakerne elsker også når du kan tallfeste, regne hjem og presente sexy grafer - noe jeg er gnaske rå på.

    Tar på meg digitale forprosjekter, kartleggingsprosjekter eller bistår i digitaliseringsprosjekter eller med generell forretningsutvikling.

  • Si farvel til ineffektive møter! Jeg fasiliterer og hjelper med å få ut potensialet i teamet.

  • Jobb smartere, ikke hardere. Jeg har en hær av AI-assistenter og er nerd. Så lurer du på om AI kan være noe for deg- så bare spør.

    Manuelle og repetative oppgaver er kostbart og irriterende, så om noe kan automatiseres - så bør det automatiseres. Etter å ha jobbet med markedsføring siden tidlig 2000, så er jeg ekspert på markedsteknologi og markedsautomatisering.

  • Omfattende kunnskap og erfaring med markeddundersøkelse, research, analyse og utarbeiding av business-caser, mulighetsstudier og rapporter.

    Tar bestillingsoppdrag - og du får et rått dokument med stor verdi!

  • SEO og synlighet gjort riktig. Jeg har levert store resultat gjennom smart kombinasjon at inbound marketing, content og solid strukturell og teknisk SEO. Noen av traffikkmagnetene og nettsidene jeg har vært med å bygge opp har vært helt i Norgestoppen og europatoppen på trafikk.

    Gode nettsider og apper er en kombinasjon av god utvikling, UX/UI, solid innhold, smart markedsføring, solid SEO og bare generelt godt håndtverk. Ikke bare gå for de enkle løsningene…