Arbeid og prosjekter

Lønnsomhet og målbar effekt på tvers av bransjer og bedrifter

Jeg har startet og ledet flere selskaper, team og prosjekter – alltid drevet av min lidenskap for innovasjon og å skape verdi. Her er noen høydepunkter fra reisen så langt:

  • Har sørget for solid økning i digital synlighet for flere merkevarer ved hjelp av datadrevne markedsføringsstrategier.

  • Ledet innføringen av smarte markedsføringsteknologier som gjorde komplekse prosesser enklere og løftet ROI betydelig.

  • Bygget opp selskaper med fokus på bærekraft og sirkularitet, med imponerende vekst i både omsetning og markedsandeler.

  • Utviklet strategier som åpnet dører til internasjonale markeder, styrket merkevarer og leverte konkrete resultater på salg og kundelojalitet.

  • Erfaring med å lede tverrfaglige team og komplekse prosjekter, både i privat og offentlig sektor – fra militæret til reiseliv og redning.

Kort oppsummert: Jeg elsker å kombinere strategi og kreativitet for å få ting til å skje, uansett bransje eller utfordring!

Digital Signage

Ledet, prosjekterte og implementerte digital skilting for kundesentrert informasjonsflyt + informasjons- og markedsførings-automasjon for å redusere kostbart og ressurskrevende manuelt arbeid for Voss Resort før vintersesongen 2022/2023.

Det var et akutt behov for å nå ut med viktig informasjon til gjestene og samtidig kutte ned på krevende manuelt arbeid, printing/bruk av plakater og for å imøtekomme gjestenes informasjonsbehov. Vi fant også mange andre pain-points og caser som kan løses ved videreutvikling. Det ble laget en pipe-line og plan for dette, om man ønsker å fortsette prosjekter. Webcamera og livsending av snøforhold ble også oppgradert og implementert.

Prosjektet innebar å kartlegge potensial og behov for informasjon og bruk av digitale skjermer.

Fokus var også på fremtidssikre for automatisering og sensorisk utløst publisering av informasjon, innhold, datainnsamling, verdifull kundeinformasjon og tjenestemeldinger. Hele prosjektet er basert på effektivisering, logistikk, informasjonsflyt og automatisering med én kilde til sannhet basert på et oppdatert skybasert CMS og integrasjoner.

Løsningen er skalerbar, slik at man kan utvide med flere skjermer, flere integrasjoner, gamification, automatisert markedsføring og mye mer.

Sjekk ut her:
👉 Voss Resort

Hvem/hvor?
Voss Resort

Når?
2022-2023

Utvalgte nerdeverk🧐🖊

Åsnes Academy

Konseptutvikling fra A-Å. Crister jobbet på daværende tidspunkt i Åsnes som markedsansvarlig. Han var -og er hjernen bak idéen, designet, konseptet og innholdet til Åsnes Academy.

Hele Åsnes Academy prosjektet er forankret i Åsnes sin markedsstrategi og merkevareplattform, som Crister også var sentral i å fornye og oppdatere i perioden 2018-2021.

Prosjektet startet først med en stor SEO-revisjon og gjennom omfattende analyse av kundehenvendelser, søkeords-analyser og research mot sportsbransjen og sluttkunden. Det ble da avdekket et behov for bedre informasjon og innhold, som kunne dekke flere behov. Deriblant: kundenes behov for produktinformasjon, veiledning og opplæring, samt behov for intern ekspertstøtte til kundeservice. Åsnes har svært lojale og interesserte kunder, så mengden av kompliserte spørsmål og veiledning de søkte hos Åsnes og deres kundeservice-avdeling var enorm. Åsnes Academy ble både en intern wiki for enkel distribuerbar informasjon og svar på kundehenvendelser internt, i tillegg til en et forum og en digital bibel for alle som elsker friluftsliv.

Når alt innholdet gikk på nett, ble Åsnes Academy en kilde til enorm nett-trafikk og en "innholdsmotor" som var kilde til innhold som kunne publiseres på flere plattformer. Men viktigst av alt var at den skapte enorm merverdi for kundene, sementerer Åsnes som troverdig merkevare og sikrer Åsnes sin merkevareposisjon i en konkurranseutsatt bransje med forståelig, spiselig og treffsikkert innhold. Smart innholdsmarkedsføring og SEO-arbeid som gir kunden enorm verdi - rett og slett!

Videre plan for Åsnes Academy innebærte også et mer helhetlig konsept for online opplæring av B2B, forhandlerleddet, i en periode dette var nødvendig - samt muligheten for å tilby ekspertkompetanse, workshops og aktivitet mot sluttkundene gjennom god designede aktiviteter (kurs, workshops, events, foredrag etc). Dette arbeidet kom så vidt i gang i 2018, og mesteparten av arbeidet for å videreutvikle dette ligger klart for videre skalering.

Crister styrte hele prosjektet, fra A-Å. Dette innebar front-end og backend WordPress utvikling (med noe støtte eksternt), konseptutvikling, utvikling av design og profil. I tillegg til produkt- og konseptutvikling - workshops, opplæring, kurs, og friluftsrelaterte aktiviteter rettet mot B2C-markedet.

Sjekk ut her:
👉 Åsnes Academy

Hvem/hvor?
Åsnes

Når?
2019-2020

La meg stå for resultatene, så kan andre stå for pratingen.

  • "Geni på marketing og strategi. Crister er seriøst kompetent!"

    — Ekstremsportveko

  • “Åsnes Academy og lansering av tekstil haddde aldri skjedd uten Crister"

    — Åsnes

  • "Det er få som forstår data, markedsføring og strategisk merkevarebygging så godt som Crister"

    — Tidligere leder

Nåværende og tidligere kunder + arbeidsgivere