[ROI] DIGITAL

[ROI] DIGITAL

Om [ROI]

En av de viktigste oppgavene for markedsførere, teknologer og bedriftsledere er å evaluere hvordan ulike tiltak påvirker ytelse, effekt og fortjeneste. Dette gir svaret på det avgjørende spørsmålet: Har tiltakene faktisk effekt på selskapets bunnlinje?

Det handler om å ha innsikt og god forretningsforståelse samtidig som man legger grunnlaget for fremtidige, datadrevne strategier. Jobb smartere, og ta smartere beslutninger.

ROI (Return on Investment) handler om å knytte fortjeneste og inntektsvekst til de konkrete tiltakene som er gjennomført. Når bedrifter beregner ROI, får de et tydelig bilde av hvor godt tiltakene – enten som helhet eller på delmål – bidrar til strategiske mål, å øke inntektene og sikre lønnsom vekst.

Dette er ikke bare en målemetode, men en nøkkel til å bygge en mer strategisk og fremtidsrettet virksomhet.

Nerd(er)

som tenker
utenfor boksen

Jeg brenner for å skape digitale løsninger som både er bærekraftige og skikkelig lønnsomme.

Som en ekte marketing- og tech-nerd tror jeg på å jobbe smartere, ikke hardere. Målet mitt? Å hjelpe deg med å skape opplevelser som virkelig betyr noe for kundene dine – gjennom smart design, teknologi, data og skalerbare forretningsmodeller.

Jeg tilbyr markedsføring, rådgivning og strategier som gir resultater – ikke bare nå, men også i en usikker framtid. Sammen med mitt nettverk av geniale nerder, er så får du ganske rå hjelp. La oss finne de løsningene som passer best for deg!

HVORFOR OSS?

*

HVORFOR FINNES [ROI]?

HVORFOR OSS? * HVORFOR FINNES [ROI]?

  • Ettersom annonsering, markedsføring og personvern har blitt snudd på hodet av forbud mot 3.parts informasjonskapsler, så må man tenke litt.

    Salg og markedsføring vil kreve helt nye strategier, planer og verktøy.


    Rapportering på bærekraft, herunder sosial bærekraft og leverandørledd, samt Co2 blir strengere. Dette kan løses digitalt, men det krever investeringer og vilje. Risikoen ved å ikke ha strategier for bærekraft, digitalisering og data er stor!

  • Det er en kjennsgjerning at de færreste norske selskap har sterke strategier, kompetanse eller verktøy til å virkelig utnytte kundedata, ikke minst er det veldig få som klarer å kapitalisere på data. Det krever forståelse, innkjøpskompetanse og prosesskompetanse.

  • Det er svært økende konkurranse digitalt, spesielt knytt til aktører som booking.com, AirBnb, store kjeder etc. Det gjør konkurransevilkårene for mange andre utfordrende i årene som kommer. Det er en risiko om man ikke tar grep, og jeg kan hjelpe med det. Konkurransekraft vil i årene som kommer bli definert av kuntig intelligens, strategisk dyktige folk, teknologi og data - det er et faktum.

  • Det er en generell følelse av at mange sektorer er veldig trege i å lykkes med digitalisering av viktige deler av businessen og prosesser som er manuelle, tunge og kostbare. Det gjøres også dyre, men feilaktige investeringer, i løsninger som ikke tar hensyn til kompabilitet, systemlandskap, total systemarkitektur, flyt av data og sluttbruker og kunde. Det er mye dårlig "digital arv" og skjeletter i skapet. Det kan ikke vi se på - det må vi bidra til å løse!

  • Det eneste som er konstant er endringer og alternativet til endring er stagnasjon. Det er et valg å ikke gjøre noe også! Et potensielt dyrt valg.

    Forskning viser likevel at 70 % av alle endringsprosjekter feiler, ofte fordi gevinstene uteblir. Endring handler ikke bare om nye prosesser – det handler om å utfordre status quo og finne smartere måter å jobbe på. Det krever en spesiell kompetanse.

    Det er enorm hastighet på digital transformasjon. Der digital teknologi tas i bruk, ikke bare for små digitaliseringsprosjekt, men for å digitalisere ikke-digitale produkter, tjenester eller operasjoner. Målet for implementeringen er å øke verdien gjennom innovasjon, oppfinnelse, kundeopplevelse eller effektivitet.

    Min erfaring etter å ha ledet flere vellykkede omstillinger, er at endringsledelse ikke kan være et enkeltstående prosjekt. Det må være en del av kulturen, der alle i virksomheten bidrar til å drive endring, ikke bare toppledelsen.

    Men skal det lykkes, må det starte på toppen. Ledelsen må vise vei, inspirere og få alle med. For som det sies: Flaskehalsen sitter ofte i toppen. Når ledelsen tar ansvar, skapes grunnlaget for varig og lønnsom endring.

  • 1.parts data. Det er skremmende få selskap som har kontroll på egen data og har en strategi for hvordan de skal samle og bruke dataene. 3.parts data blir mer komplisert og kostbart. Det er enorm risiko å basere seg på aktører som Google og Meta, når de egentlig bare tjener på data som bedrifter har jobbet hardt for - som de selv kan ha kontroll på. 

100% digitalt fokus siden dag én

Som ekspert på digital tjenestedesign, digitale løsninger, forretningsmodeller, automatisering og data, hjelper jeg bedrifter å ta steget inn i den digitale framtiden.

Jeg er ekte vestlending. Jeg bor på Voss for å ha nærhet til natur, skikjøring, stisykling og er rikt liv - fylt med aktivitet og opplevelser. Natur og bærekraft er i ryggmargen og preger alt jeg gjør.

Med et agilt mindset utfordrer jeg status quo og bidrar til å drive teknologirevolusjonen for kundesentrerte og fremtidsrettede virksomheter.